söndag 25 mars 2012

Samla stämplar istället för magneter

Nu är vi hemma från vår underbara resa i Nordamerika. New York, Vancouver och Whistler. Storstäder, vår, bröllop och skidåkning. Det är ingen dum kombination. Bilder på min älskade lillebror och lika älskade svägerska kommer på min andra blogg: www.andrinewinther.blogspot.com

Det kanske inte möjligt på alla resor att köpa stämplar som souvenirer men det funkade fin, fint på den här :-) Jag tänkte därför visa ett av mina fynd idag. För att se resterande krävs tålamod till morgondagen eller så...

Jag börjar med den här raringen som jag köpte på Granville Island. Det är en stämpel i keramik vilket jag aldrig sett tidigare. Den var jag bara tvungen att ha!

På denna lilla ö fanns dessutom tre scrappingaffärer! I'm impressed, Paper-Ya och stället där jag handlade som tyvärr inte har någon hemsida.

Granville Island är en härlig konstnärs-ö mitt emellan Vancouver City och North Vancouver. Ön var tidigare ett industriområde som avvecklades och frågan var då vad man ska skulle göra av ön. Som så mycket annat i Vancouver har man ett helhetstänk och lämnar inget åt slumpen så valet föll på konst, design och kreativitet. För att få sälja sina alster måste man vara verksam här vilket ger en härlig känsla när man kommer som turist.

Jag rekommenderar helt klart ett besök om du någon gång får chansen att åka dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar