lördag 7 januari 2012

Förvandlingen av en Billybokhylla

Billybokhyllan i gästrummet är jätterörig och behöver få vara det men för att min skäl ska få ro så var jag tvungen att göra en makeover av den. Jag gillar ordning och reda väldigt mycket men samtidigt finns det alltid saker som inte går att förvara utan att det ser stökigt ut.

Jag köpte metertyg på IKEA som jag klippte till med två centimeter över på alla fyra sidor. Sedan vek jag in en centimeter, strök kanten och klistrade på det självhäftande kardborrbandet. Den andra delen av kardborrebandet klistras på insidan av dörrarna och sedan är det bara att sätta upp tyget. Lätt som en plätt!

OBS! Kom ihåg att klistra bandet på "framsidan" (alltså på mönstersidan) annars blir det tok.

Så här såg den ut innan

Och så här blev den när den är klar!

2 kommentarer: