onsdag 4 januari 2012

Snygga armband

På syfestivalen i höstas blev jag inspirerad till en nystart av smyckestillverkning. Och i julklapp fick jag ett kit som gav mig en ordentlig spark i baken. Tidigare inlägg visar ett par örhängen som jag gjorde i mellandagarna och idag var det dags för två stycken armband.


Ett tips är att armband blir snyggare om det inte är symetriska, dvs att man tar likadana pärlor om vartannat. Blanda och ge lite så blir de mer levande och därmed snyggare :-)


Hos www.pagoni.se finns fina pärlor och kul "mellandelar". Och vill du gå på Syfestivalen så är det dags för den redan den 17-19 februari på Älvsjömässan. Jag såg att NBV-Värmland har bokat en buss så finns du Karlstadstrakten är den ett mycket bra alternativ.

1 kommentar:

  1. Wow! Vad mycket läckra smycken du har gjort. Gillar särskilt armbanden! snart får du börja ta upp beställningar...!

    SvaraRadera