måndag 19 december 2011

Kanske kommer ett på posten till dig

Det är mycket möjligt att någon som följer bloggen kommer att få se nåt av julkortsalstren live, men vad gör väl det :-)

Enkelt men snyggt. Så beskriver man bäst det här julkortet. Det är två olika sorters papper varav det ena sitter lite snett. Under det har jag lagt två kanter med guldskimrande band och på slutet har jag satt dit två dekorationer. En söt pepparkaksgubbe i grönt för att bryta av lite samt ett par guldvingar med häftkuddar under så att de kommer ut lite från kortet -de svävar lite.

Pilligt. Är kanske motsvarande beskrivning för detta kort. Det är i och för sig inte så svårt men det kräver lite tid och tålamod. Först har jag stämplat utedasset, granen och hjärtan med en serie stämplar från Panduro. Sedan har jag klippt ut motiven och färglagt dem. Jag har använt akvarellpennor samt en pensel med lite vatten. På så sätt får man en slags vattenfärgs-känsla.

Sedan har jag använt två andra stämplar en som det står noel på och en som ser ut som en julgranskula. Den streckade kanske är ditritad lite slarvigt med en svart penna och jag har även här satt fästkuddar under varje hjärta för att få lite djup i bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar