söndag 18 december 2011

Pepparkaksbak med ideologi

Så här juletider handlar pysslandet en hel del om att få ordning inför dopparedagen. Helgerna under november och december har ägnats åt jobb och ideella uppdrag för min del men den här helgen har jag fullständigt gett mig hän åt julförberedelser :-)

Det är roligt att lägga en lite annorlunda och modern touche på traditionella pyssel. Här är det pepparkaksbaket som fått form av Mumindalsfigurerna, Pippi-tema och en och annan elefant. Kul när man kan förändra lite.

Men ingen vardag utan lite ideologi! Idag hade jag på mig mitt fina förkläde men texten 'Alla barn har rätt till en vit jul'. Det finns fortfarande möjlighet att bli ambassadör för detta angelägna projekt. Hittills finns nästan 5000 ambassadörer. Gå in på www.vitjul.se. Vit jul finns naturligtvis både på FB och twitter (@vitjul) också.

Vit juls logga är en söt pepparkaka därav kopplingen till dagens bak


Granen pryder nu sin plats i det Wintherska residenset. Det är himla mysigt att hjälpas åt hela familjen med ljus, glitter och annat pynt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar