fredag 9 december 2011

Paket till födelsedagsbarn

Kvällens pysselalster är ett paket till en go tjej som har 6-års kalas i morgon. Det är alltid trixit att slå in paket där innehållet inte är symmetriskt och mitt tålamod är så där. Ett hett tips är att alltid använda dubbelhäftande tejp och sedan vika, då blir kanten snyggare och nästan osynlig.

Om pappret "knölar" sig så där som inslagspapper har en tendens att göra är stora dekorationer på paketet en smart grej. Titta på bilden så fattar du vad jag menar. Jag har använt glittrande pärlor på ståltråd som snöre och klippt ut ett löv i hårt och mönstrat papper. Lövet går lite utanför kanterna på paketet och döljer på så vis det ojämna.

Som kort har jag skrivit på ett enkelt hjärta som jag klippt ut och sedan fäst med ett gem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar